Handelsbetingelser for Fryd

Kontakt

Hovkrogvej 64
5500 Middelfart
CVR: 41160020
Tlf. 61302844
hej@frydfor.dk

Betaling

Fryd modtager online betalinger med Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Maestro, American Express, ApplePay.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når vi sender den fysiske med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms. Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Danmark - Kroner (DKK)

Fryd benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder at dine data er sikre og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Fryds egen hjemmeside bruger også kryptering med SSL protokol.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 1-4 hverdage.

Fryd sender varer med følgende: GLS - pakkeshop, GLS - hjemmelevering, DAO pakkeshop - DAO hjemmelevering. Prisen på fragt fremgår af checkout i webshoppen. Du modtager altid et track and trace nr. så du kan følge din pakke fra vores lager og hjem til dig.

Hvis der ikke er plads hos udleveringsstedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted. Opstår der problemer, kontakt da det pågældende fragtfirma eller kontakt os på hej@frydfor.dk. 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Den 14 dags periode starter den dag, hvor ordren er leveret. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Dit ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 3 dage efter leveringen og varerne skal være os i hænde seneste 14 dage efter, at vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten. Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives på mail hej@frydfor.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Du betaler selv for omkostninger til at returnere varer. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller ikke at hente den i pakkeshoppen. Kommer pakken retur til os, fordi du ikke har hentet den, får du ikke automatisk dine penge tilbage. Sender fragtfirmaet din pakke retur fra pakkeshoppen, fordi du ikke har hentet pakken eller nægter at modtage den, og bruger du din fortrydelsesret, får du dine penge retur fratrukket udgifter til fragt - både frem og tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb inden for fortrydelsesretten og returnerer korrekt, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage fratrukket udgifter til forsendelse. Vi tilbagebetaler med samme betalingsmiddel, som du betalte varen med. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder, at du må prøve varen på samme måde, som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Fryd at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Fryd i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. en måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Fryd dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Produkter i træ er lavet af træfiner af høj kvalitet fra certificeret skovbrug i Europa. Hvert træ er unikt, og nuancer og strukturer på ophænget varierer. Du kan derfor ikke forvente, at det ophæng, du modtager har præcis samme struktur og nuance som på billedet i shoppen. 

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Fryd
hej@frydfor.dk

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Klagemuligheder

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: hej@frydfor.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.